keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Assalamu alaikum

Etsiskelin vain aikoinaan jotain nettisivustoa, jossa voisin kirjoitella ihmisille englanniksi, tai millä muulla kielellä tahansa, ja niin rekisteröidyin 'Interpals'-sivustolle. En koskaan ajatellut vaihtavani uskontoa ja minua pelotti kun joku poika alkoi puhua minulle Allahista. Yleensäkin ihmiset maassani pelkäävät, kun puhutaan muslimeista. Joka tapauksessa, kun kuulin tältä pojalta, että Allah tulee rankaisemaan minua, ajattelin: "Mitä jos hän pystyy tarkistamaan IP-osoitteeni ja lähettämään pommin kotiini?" Joten vastasin todella vihaisesti, kirjoitin hänelle jotain tähän tyyliin: "Sinun Jumalasi on hyvä vain miehille ja te kohtelette naisia paljon pahemmin kuin eläimiä." Yllättäen hän alkoikin pyydellä anteeksi. Pelkäsin muslimeja vielä enemmän. 

Mikä siis sai minut palaamaan Islamiin? En tiennyt mitään tästä uskonnosta. Luulin, ettei minun tarvinnut olla kiinnostunut näistä asioista. Mutta näin, etten elänyt hyvää elämää, kirjoittelin monien poikien kanssa ja kävin ulkona silloin tällöin entisen ystäväni kanssa juomassa alkoholia jne.

Kerran, kun olin menossa takaisin kotiin täysin humalassa, joku poika oli kanssani ja vei minut kotiinsa. Hän ei raiskannut minua tai mitään, mutta hän kosketteli minua ja se oli todella vastenmielistä. Tämän jälkeen sanoin itselleni, etten voi antaa sen tapahtua itselleni uudelleen. Tiedän, että on olemassa paljon pahempia tragedioita, mutta olin vain saanut tarpeekseni. Tuo oli sentään jo toinen kerta, kun joku yritti vain käyttää vartaloani hyväkseen.

Vähän ajan päästä kirjoittelin taas toisen muslimipojan kanssa. Hän kirjoitti minulle ja aloimme puhua suvaitsemattomuudesta. Kyselin häneltä hänen uskonnostaan. Olin todella yllättynyt, etenkin Allahin ykseydestä. Olin aina ajatellut, että Jumalan on oltava yksi ja että kaikilla monoteistisilla uskonnoilla on oltava jotain yhtenäistä keskenään.

Lopetin juomisen ja aloin kunnolla kiinnosta Islamista. Tapasin internetissä joitain mukavia siskoja ja pidämme edelleen yhteyttä. Tiedän, että voin luottaa heihin ja olen kiitollinen siitä, että tunnen heidät. InshaAllah jonain päivänä tapaan heidät. Lausuin myös shahadani internetissä ja minulla oli kaksi todistajaa. En ole koskaan edes ollut moskeijassa tai tavannut yhtäkään muslimia, mutta toistaiseksi näitä ei löydy minun lähistöltä.

Tyttö, 21, Puola

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti